fredag 2 september 2011

Herregud!

 Har varit utan internet i ca två veckor därför jag inte skrivit något. Säger bara telia!!

Våran dröm med att hyra huset har gått i tusen bitar.. Vi flyttade dit, jag kände en lite "underlig" lukt men vi trodde att det berodde på att ingen bott i huset på länge så vi vädrade och städade men lukten fanns kvar. Den satte sig i kläder och möbler och jag började känna att något var riktigt fel. Tyvär fick vi aldrig reda på vad det var eftersom hyresvärden inte ville ta reda på det så vi tog det säkra före det osäkra och flyttade ut efter knappt två veckor. Så nu bor vi i lägenhet igen. Jätte tråkigt men eftersom lukten satte sig så starkt i allt vi hade i huset och jag och Jonna vart dåliga så ville vi inte chansa. Har ju våra misstankar om vad som luktar i huset men låter det vara osagt..

Dessa veckor har varit riktigt jobbiga för oss alla. flyttat två gånger på två veckor, har tvätt både högt och lågt eftersom allt vi äger måste tvättas. Är iaf glad att Jonna tagit allt bra har varit jätte rädd att allt flyttande skulle påverka henne. M har sin sista semestervecka nu så vi har försökt att koppla bort röran här hemma så gott det går och hittat på lite saker ist. I måndags var vi på kupolen och shoppade lite, igår var vi till falun och sportys lekland, idag skogen och plockade kantareller och imorn åker vi till parken zoo i Eskilstuna. Känns bra att vi gjort något annat än flytta under semestern. Får ta allt lite undan för undan här hemma nu har en rygg som säger ifrån och en skrutt i magen som säger sitt ibland så det är väl bara att lyssna. ;)

 Nu ska jag återgå till tvätthögen sen laga lite mat och mysa med mina underbaringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar