måndag 28 september 2009

Plugga!

Ska plugga en stund nu så jag får klar en uppgift. måste försöka ta ett arbete om dagen så allt blir klart i tid. Plugga på distans passar mig perfekt eftersom jag kan lägga upp areterna och dagarna som jag vill, det svåra är att man inte har någon att disskutera med det är bara jag, böckerna och datorn. Men till till nästa år är jag förhoppningsvis färdig med den här utbildningen. Går allt som jag vill sen ska jag plugga vidare, men det gäller att ta en sak i taget.

Igår när M skulle gå ut med Fröja sent på kvällen gick det inte som planerat, han tog av henne kopplet som vi alltid brukar göra och öppnade porten då stack Fröja på egna äventyr. Gick ut båda två och ropade men hon kom inte, såg henne ingenstans till slut kom hon fram till mig öppnade porten då stack hon igen! Sluta med att jag fick lyfta in henne. Vet inte vad som tog åt henne hon brukar aldrig sticka sådär. otäckt när det var så mörkt och man inte såg henne.. Nu blir det till att införskaffa blinkande reflexhalsband till båda hundarna, känner att vanliga reflexer inte räcker.. Antar att det är en del av hennes trots som visar sig, nån gång måste väl hon oxå få testa gränserna =)


Åter till plugget och kaffet! Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar