fredag 9 april 2010

Hemskt dygn!

Har haft många tankar som snurrat i huvudet sen igår. Började igår morse låg i sängen en stund innan jag skulle gå upp, brukar alltid känna några sparkar när jag vaknar men så var inte fallet igår tänkte inte så mycke på det utan gick upp och började plocka och greja med allt möjligt hemma. När kvällen kom och jag inte kännt en enda rörelse började jag bli riktigt nervös men lyckades iaf somna och tänkte att det nog bara var en tillfällighet. När jag inte heller kännde något imorse när jag vaknade var jag riktigt rädd! Ringde min barnmorska som sa åt mig att ringa förlossningen på en gång, efter lite prat med en barnmorska där sa hon åt mig att komma in så dom fick göra en undersökning. Fick göra ett ultraljud, och ctg-kurva. Allt såg jätte bra ut och lill*n i magen var riktigt livlig! Alla mått och värden var helt normala, hjärtat slog bra med starka slag! så behöver inte ora mig att något är fel. Vilken lättnad. Orsakerna att jag inte kännt sparkar verkar vara att jag har moderkakan i framvägg sen har h*n ändrat läge i magen så sparkarna känns inte lika väl eller på samma ställe längre. Känns skönt att man kan andas ut igen, men kommer ta det lite lugnare med allt möjligt i fortsättningen.

Nu ska jag äta och vila lite.
Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar