onsdag 4 november 2009

AAaahhhh!

Vill bara skrika rakt ut, slå sönder något... Sluta röka sätter en massa känslor på spel känner jag. ena sekunden är jag jätte lugn, andra sekunden skit förbannad, eller som nu helt galen och nästan klättrar på väggarna! Att det skulle bli svårt det förstod jag, men såhär svårt hade jag inte kunnar föreställa mig att det skulle vara!! Jag tänker inte ljuga och säga att man klarar att sluta, det går bara man vill och bla bla bla. Det är sjukt jobbigt, det känns som att jag ska dö, jag mår skit dåligt av att sluta röka just nu! Kommer jag må bättre när jag lyckats? Förmodligen men vägen dit kommer vara lång och svår. Man får nog ta abstinens besvären för vad dom är nu, ist för att kanske sitta och ruttna med nån äcklig lungsjukdom om några år... Men som sagt vissa stunder är det rent utsagt för jävligt, och jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få en, bara en cigg! Tänk när man stod där som 15 år och trodde att man var så jävla tuff, och inte skulle jag bli beroende! Nu sitter man här 7 år senare och önskar att man struntat i att försöka vara tuff, är det något jag ångrar så mycke med mitt liv så är det att jag började röka!

Nej nu ska jag stoppa i mig nåt att äta, spela lite spel på datorn, få min hjärna att tänka på annat än cigg!

Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar