tisdag 24 november 2009

Upp och ner.

När allt såg ut att gå som planerat, allt gick uppåt med lägenheterna osv så kommer det ett bakslag. Har ju nämnt i tidigare inlägg att jag haft massa problem med CSN. Igår ringde dom och berättade att det fattades 100p för att dom skulle kunna betala ut pengar till mig, dessutom har det gått så lång tid att jag måste göra en ny ansökan vilket innebär att jag bara kan få pengar från och med det datumet nya ansökan kommer in. Alltså kommer jag bara få pengar för 1 månad av fyra, 3 månader är som bortblåsta och allt tack vare att inte skolan skickade in mina betyg. Hade allt gått rätt till från början hade jag kunnat fixa till det och pengarna hade kommit igång när dom skulle. Känns ganska tungt eftersom jag pratat med flera st på CSN som har sagt att jag har rätt att få pengar från och med den dagen jag vart inskriven på skolan trots att det tagit sån tid men nu blir det alltå inte så. Jag och M har ju planerat en massa saker vi skulle göra när vi väl fick pengarna men nu blir det till att tänka om helt och hållet =( Ska man se nåt positivt med det hela är det väl att jag slipper betala tillbaka ganska mycke i lån.

Får se om det går att överklaga på nåt sätt eller hur man ska göra... Idag har jag tagit fram ljusstakarna hemma blir inte mer än så eftersom vi flyttar snart, känns riktigt mysigt att flytta in före jul, julpynta och göra det mysigt i en helt ny lägenhet! Igår skrev vi kontraktet till den nya lägenheten och idag ska vi skriva kontrakt på den här, sen är allt klart.

Tack Mamma för att du ställer upp och hela tiden finns när saker inte går som planerat, du är världens bästa mamma!

Min älskade Sambo du är helt underbar, Jag älskar dig!

Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar