onsdag 20 april 2011

Vänner!

Något man märker mer och mer när man fått barn är hur lätt vissa vänner försvinner! Visst man kanske inte är så social första tiden när man fått barn men man är ju fortfarande samma människa! Man kanske inte kan festa lika ofta och det man ska göra kräver ju lite planering. Tror det är svårt för dom som inte har barn att förstå vilken omställning det är. Hur som helst har jag några få vänner som jag litar på, och som ser att jag trots allt är nästan samma person som förut. Dessa vänner är guld värda! Och speciellt en som alltid finns vid min sida och ställer upp, det spelar ingen roll när jag ringer eller vad jag säger, jag vet att hon aldrig dömmer mig. Vi har delat mycke genom åren både roliga och tråkiga saker. Det känns skönt att veta att en utsträckt hand aldrig är långt borta.  Jag ställer upp på samma sätt för dig, och skulle inte tveka en sekund om du bad mig om något. "Hellre en sann vän, än tio falska" är ett ordspråk som stämmer väldigt bra!

 Kram /Emilie

1 kommentar:

  1. Jag har sagt upp kontakten med många vänner sedan jag flyttade hemifrån och efter Molly kom. Eller sagt upp och sagt upp, vi hördes mer sällan och till slut inte alls. Oftast var det jag som skulle ringa och komma "hem" till Ludvika hela tiden. När jag bodde i Avesta ett år kom mina närmaste vänner EN gång och hälsade på. Nu har jag bott i Falun i 2½ år snart och det har hälsat på två gånger så just nu orkar jag inte bry mig om dem längre. Vissa av de som jag trodde var mina närmaste har inte hälsat på någon gång här i Falun.

    Det som är värst annars är de som tror att man kan komma på fest samma kväll som de ringer eller att de till slut säger "men du kan ju ändå inte"...ööhhhmm, vissa måste planera mer bara!

    Nu har jag precis som du, någon står mig mycket nära och henne kan jag ringa till efter flera veckor men ändå känns det som om att vi pratade senast igår.

    SvaraRadera