tisdag 15 februari 2011

en bra dag!

Dagen började lite sådär, ännu en natt med dålig sömn och Jonnas humör var inte att leka med i morse! Efter lite frukost och bus vart det bättre, man kan inte annat än smälta när man ser Jonnas underbara leende och hör hennes glada skratt. Tröttheten blir som bortblåst och man känner sig lyckligare än någonsin.


På fm var vi in och jobbade en sväng vet att det jag gör betyder mycket ändå känns det som att man hela tiden vill göra mer. På hemvägen åkte vi förbi kyrkogården och skulle tända ljus men det var bara att glömma, snö upp till knäna och gravstenen var nästan borta. Får ta med mig en spade nästa gång och fixa till det. Hur som helst var det skönt att vara där en stund och berätta för gammelmormor och gammelmorfar att det var jag och Jonna som var där och hälsade på. Hemma igen kom syrran hit alltid lika trevligt, sen kom farmor och farfar och hälsade på! Dom hade köpt en jätte fin bukett med tulpaner som jag fick, farmor sa att jag fick den för att hon tycker jag är en så bra mamma till Jonna. Det värmer verkligen att få höra det! Nyss kom pappa förbi på en kopp kaffe och busade med Jonna. Är glad att Jonna har så många runt omkring sig! En underbar dag tillsammans med nära och kära, älskar såna dagar! Tack för att ni finns allihopa!

Nu sover lillskruttan så jag ska lägga mig på soffan och kika på tv!
Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar