måndag 28 februari 2011

När man behöver det som bäst!

Har varit lite seg idag beror väl till största del på febern. Jonna spydde i morse sen har hon fått behålla allt. Hon har vart ganska hängig men som vanligt haft svårt att slappna av annat än i min famn. La oss på soffan strax efter tolv, trodde att hon kanske skulle sova en halvtimme sen vakna igen men tänkte att det var lika bra att passa på att blunda några minuter. Vi sov över en timme! Jonna sov nog en och en halv. Det brukar aldrig inträffa. Ända sen hon föddes har hon kört med sina powernaps. Så för oss är det ganska ovanligt att hon sover mer än en halvtimme åt gången! Skönt när det väl inträffar, önskar att hon kunde sova lite längre stunder kanske 2-3 gånger om dagen ist för att sova en liten stund, vara vaken en liten stund bli gnällig och så fortsätter det! Märks stor skillnad på henne dom få gånger hon slappnar av och sover ut! Men för att få henne att sova lite längre måste jag ligga bredvid så det är ju lite både och ibland behöver jag oxå vila så då går de ju bra men ibland vill man kanske passa på att göra andra saker medans hon sover.

Kram /Emilie

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med vad man ska göra under tiden Molly sover. Oftast vill jag passa på att vila men blir lätt stressad istället och kan ändå inte somna, så då kan jag lika gärna hitta på något annat att göra under tiden :P
    Hoppas hon mår bättre nu!

    SvaraRadera