torsdag 19 maj 2011

Tålamod!

Sen jag slutade röka har mitt tålamod varit som en berg och dal bana. Det var värst dom första dagarna men fortfarande kan vissa dagar vara riktigt jobbiga. Jag har inget sug kvar, men det är väldigt mycke som händer i kroppen. Alla gifter efter ca 10års beroende ska ur kroppen osv. Det känns att saker händer både bra och lite jobbiga. Några jobbiga är att jag svettas till och från, har fått massa finnar, blöder ur munnen ibland, får hjärtklappning och som sagt humöret. Jag hoppas att det snart ska vända och att jag får känna mig fräschare. Nu förstår jag verkligen vilket jobb det är att sluta röka, det är så mycke mer än att bara fimpa en ciggarett. Det händer massvis i kroppen och även fast det låter dumt så ändrar man sin livsstil helt. Ciggen har ju varit en del av mig i nästan tio år och nu måste jag bryta dom vanorna och hitta på andra saker.
 Jag är stolt att jag klarat detta, och nu vet jag att det mesta handlar om vilja att det måste kännas rätt för en själv! När jag känner mig helt fri från ciggaretter ska jag lägga lite mer tid på mig själv. Jag ska bland annat försöka gå upp lite i vikt, spara ut mitt hår och helt enkelt börja leva ett sundare liv!

 Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar