lördag 15 januari 2011

Eget rum!

Ja vi bytte ju rum med Jonna för några dagar sen. Efter lite funderande bestämde vi att hennes säng skulle få vara kvar i det egna rummet, och hon har sovit där i två nätter nu. Det går jätte bra! Är nog jag som har svårast att slappna av och sova men rummen ligger ju vägg i vägg och så sover vi med öppna dörrar, så det ska nog gå bra så småningom.

Idag ska vi fixa lite mer här hemma sen blir det en sväng till s-sjö och sätta i nya bilstolen.

Ikväll kommer Konjack hem igen efter ett par dagar med husse. Ska bli så skönt att få hem honom igen. Värker i hjärtat när jag tänker på allt som snart ska komma. Känns hemskt att veta att han snart inte kommer finnas med oss längre =( Dom senaste dagarna har han mått lite sämre till och från. Det sista man vill är ju att han ska ha ont. Min älskade hund!
Känns bra på ett sätt att allt är bestämt så man slipper dra ut på det och fundera fram och tillbaka. Men ändå går det inte en dag utan att jag tänker på om vi gör det rätta (även fast jag vet det innerst inne) Att bestämma över någon annans liv är inte lätt alla gånger... Men som min mamma sa har ju djur en fördel att slippa plågas, ha dödsångest osv, Konjack har ju inte en aning om vad som ska hända och det kommer han aldrig veta. Den fördelen har oftast inte en männsika.

Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar