torsdag 31 mars 2011

Akuten!

Jonna mådde ju som sagt inte så bra igår. Förmiddan gick ganska bra men mot eftermiddan blev hon bara sämre och sämre. Till slut låg hon bara och tittade med tom blick hon reagerade knappt på ljud eller rörelser sen somnade hon hela tiden. Ringde sjukvårdsrådgivningen som tyckte vi skulle åka in på en gång. Dom ville skicka ambulans men jag kände att det var bättre att vi åkte själva. På vägen in somnade Jonna i bilen och jag kunde inte väcka henne ordentligt på hela vägen. Väl inne på akuten var det lika ett bra tag. Fick vänta över en timme innan vi kom in i ett rum! Där ställde dom lite frågor sen fick vi gå ut i väntrummet igen. Efter ett tag kom en sköterska och sa att vi skulle få gå in i ett "sluss rum" eftersom dom inte hade något annat ledigt. Detta rum var ett rum i väntrummet med glasdörrar ut  mot alla som satt i väntrummet. Där inne fick jag klä av Jonna så dom kunde väga henne fick även ge henne alvedon, sen tog dom blodprover där oxå. Jag förstår att det var fullt och att dom gjorde det bästa av situationen, men man skulle ju aldrig bett en vuxen klä av sig i ett sånt rum. Jag kanske överreagerar men det kändes inte alls bra och vem vet om det satt en pedofil i väntrummet? Nog om det. Efter att vi varit på akuten ca tre timmar och fått i Jonna en hel del vätskeersättning blev hon piggare. Hon var fortfarande väldigt tagen men det gick iaf att få kontakt med henne. När sköterskan kom in och sa att vi skulle få vänta en timme till på provsvaren kände jag att det fick räcka. Det var inte lätt att sitta i det rummet och försöka få Jonna att komma till ro. Vi bestämde oss för att åka och skulle provsvaren visa något skulle dom ringa oss. Vi har inte hört något så allt verkar ok.

 Idag ska vi fortsätta med vätskeersättning och lite annat så att hon inte blir uttorkad igen. Vi tyckte vi fick i henne skapligt igår men eftersom hon spydde och dregglade om vartannat visste man inte nå hur mycke som stannade kvar.. Hon verkar mycket piggare idag så det känns verkligen skönt. Gårdagen var hemsk att se sin lilla dotter så sjuk gjorde ont i mig, var så orolig. Hoppas det inte händer igen. Och hoppas hon snart blir frisk.

 Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar