måndag 14 mars 2011

Äntligen någon som lyssnar!

Efter flera års tandläkarskräck har jag äntligen träffat en vettig människa. Har försökt berätta flera gånger att jag är livrädd för allt  som har med tandl att göra, men har oftast bara fått till svar att det inte är farligt, att jag har lagat tänder förut och klarat det osv. Har haft ont i en visdomstand länge men eftersom jag är så rädd som jag är har jag valt att bita ihop och inte berätta det, hur ont det än gör när dom är där och petar med sina äckliga saker. Men idag kunde jag inte hålla emot har haft ett hål länge som jag inte velat laga, det riskerar att bli inflammation så nu måste jag göra något åt den.. Förhoppningsvis får jag en remiss till falun, där dom antingen lagar eller drar ut tanden under narkos eller så får jag lugnande. Håller tummarna! Är glad att någon förstår att det inte bara är obehag jag känner utan riktig smärta och skräck. Allt annat såg bra ut ska tillbaka och prata med tandl om visdomstanden sen bara.

 Nu ska vi kika på tv innan det är dags att krypa ner i sängen.
 Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar