onsdag 2 mars 2011

Jämt upp!

Är det något som kan göra mig riktigt arg och ibland orolig så är det pengar. Jag vet ju att vi har så vi klarar oss och att ekonomin inte är den bästa nu den tiden jag är mammaledig. Men det ska alltid hända saker. Som nu när vi var i sthlm till exempel hade vi spart undan lite pengar så vi skulle kunna unna oss saker. Men jag får ju alltid dåligt samvete när vi handlar så jag tog kontoutdrag då och då för att se hur vi låg till, det drogs pengar och när vi åkte hem hade vi ganska mycke kvar. Sen rätt som det var nästan en vecka efter då drogs en massa pengar för hotell och andra saker och jag vart att ligga minus på mitt konto. Samma sak här om dagen då drogs det något från Marcus konto så han vart att ligga minus, vi har pengar på två andra konton så det är ju ingen större fara men ändå ska pengarna dras nästan en vecka efter att man handlat?! Hur ska man då veta vad man har och inte, har försökt kolla på internetbanken vad det är som händer men blir inge klokare. Är ju knappt att man vågar betala med kortet om det ska bli såhär gång på gång. Ska nog ringa ett samtal till min bank och fråga vad som händer. Kan förstå om det tar någon dag extra ibland innan pengarna dras men som sagt en vecka det tycker jag är för mycke. Och alltid när man ligger bra till och tror sig kunna spara ett par tusenlappar ja då händer nåt med bilen, försäkringskassan krånglar osv. Verkar som att det alltid ska gå jämt upp och att man aldrig ska få spara något! Nog om det, blir bara så trött!!

Idag har vi vart på förlädragrupp, var ett bra tag sen eftersom vi vart sjuka till och från så det var skönt att komma ut lite. Efter det åkte vi till pappa som hjälpte mig att fixa det sista på bilen som ska om besiktas, Tack så mycke! Jonna fick sova ute i solen som värmde så skönt. Nu ska vi plocka lite här hemma sen blir det en promenad och möta Marcus efter jobbet.


 Kram /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar